16 Haziran 2017 Cuma

Hadi, Yarın Görüşürüz (So Long, See You Tomorrow)
William Maxwell
Sayfa Sayısı: 152
Çevirmen: Çiğdem Erkal İpek
Jaguar Kitap
1.Baskı, Ocak 2017, İstanbul

Gözlük kullanmaya başlamamın ve gözlerimdeki sorunu fark ettiğimden beri kitap okuyamamamın şerefine girdiğimin sürecin bitirdiğim ilk kitabı bu oldu. Maalesef ki, Kadıköy Kitap Günlerinden aldığım bu eser yeterince tatmin edici değildi.

  Çocukluğunda yaşadığı anılara yelken açarak, Maxwell, anlatıcı pozisyonuna bürünmüş ve oradaki olayları ve insanları birer birer ele almış. İnsanlar arasındaki ilişkileri sarsıcı psikolojik  analizler ve birbirinden etkileyici tahlillerle kurmaca yoluyla okuyucuya sunması takdire şayan gerçekten de. Okudukça karakterlere olan bağlılığınız, suçlayacak birisini bulamamanın verdiği ızdırap sizi zorluyor çünkü bir noktada herkesin yaptıklarının bir sebebi olduğunu biliyorsunuz.


  Üst paragrafta bahsettiğim, genel anlamdaki övgüler aslında hislerimle tezat halinde. Çünkü ben bu kitabı sevemedim. Güzel bir kurmaca belki, ama yazarın anlatım tarzı bana hitap etmedi, okurken zorladı, olayların akışı yavan geldi ve çok büyük beklentilerle başlama gafletinde bulunduğumdan ötürü de kitap koskocaman bir hüsran oluşturdu. Belki siz beğenirsiniz, belki siz benim göremediğim şeyler görürsünüz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder