19 Ocak 2017 Perşembe

O Geri Döndü (Er ist wiedar da)
Timur Vermes
Sayfa Sayısı: 406
Çevirmen: Regaip Minareci
Pegasus Yayınları
1. Baskı, İstanbul, Temmuz 2014
--
 
  Son zamanlarda okurken bu kadar işkence çektiğim bir kitap anımsamıyorum. Gerçekten o kadar sıkıldım ki, bazı paragrafları atlayarak ancak sonunu getirebildim. Bir de büyük bir hevesle almıştım (ödünç aldım aslında) bu kitabı.

  Adolf Hitler, bir sabah uyandığında kendini 2011 yılı Almanya’sında buluyor, sonra da olaylar gelişmeye başlıyor. Filmini geçen sene izlemiş, çok ama çok beğenmiş ve kahkahalar atmıştım seyrederken, ancak kitabı için aynı şeyler geçerli değil maalesef.

  Şimdi genel anlamda konuya baktığımızda çok etkileyici ve yaratıcı olduğunu itiraf etmem gerekiyor. Okuduğunuzda böyle bir “ov” çekiyorsunız, ama ilerledikçe içim kocaman bir hayal kırıklığıyla dolup taştı. Olaylar birbirinden kopuk ve anlatım aşırı basit geldi. Bu da kitabın sürükleyiciliğini benim için tamamen yok etti.

  Timur Vermes kitabı yazarken büyük emekler vermiş çünkü kullandığı imalı sözcüklerden konuya iyi derecede hakim olduğunu söyleyebilirim. Bu durum aslında kitabın kalitesini de arttırıyor ama maalesef, bir kere soğunduğunda pozitif yönler açısından değerlendirmek, objektif olabilmek çok zor oluyor.

  Alt metin açısından değerlendirildiğinde ise kalitesinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. Liderler, toplumun aynı zamanda aynasıdır. Alman halkının Hitler konusunda hala net bir fikre sahip olmadığı, günümüzde meydana gelen mülteci ve göçmen krizini de hesaba katarak yeniden bir Hitler’e ihtiyaç duydukları rahatça söylenebilir.

  Bu da böyle kısa bir yazı oldu.


Sağırın biri, körün anlattığını bir köşeye not eder, köyün delisi bunu düzeltir ve diğer gazete binalarındaki meslektaşları bunları kopyalar. (s.38)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder